بازی یک نیاز
بازی کردن همه ی دنیای کودکان است.کودکان در بازی علاوه یر تفریح و سرگرمی با دنیای بزرگتر ها آشنا می شوندو بابه دست آوردن مهارتهاوتوانایی هاکم کم به دنیای بزرگتر ها راه می یابند.
کودک در طی بازی باور های خود رااز دنیا خارج می سازدواگر بازی سالم وآموزنده باشداو با مفاهیم اخلاقی چون گذشت احترام و محبت به دیگران آشنا میشود.
در ابزی های امروز رایانه ای دنیای خالی از عطوفت غرب نیاز کودکان به بازی را در بسترس از خشونت و هرزگی وتحت عنوان بازی های رایانه ای_ در قالب جذاب تصویری_ ابزاری برای دست یا بی به اهداف سیاسی وفرهنگی خود قرار داده است .
غرب با تخریب ذهن وروح کودکان امروز از آنان بر دگانی مطیع برای دنیای فردا می سازند.
ویژگیهای بازی های رایانه ایموجود در بازار
عدم تعهد بازی ها به دنیای ساده و باصفای کودکان:
بازی های رایانه ای در جریان ارایه مضامینی جذاب صحنه هایی پر از خشونت وزد وخورد
دارد و با تا کیدبر سرعت بیشتر وطرح اسلحه های مختلف و نمایش بر هنگی کودک
را از دنبا پاک ومعصوم خودخارج می کند و زمی نه را برای پذیرش فرهنگ غرب آماده میکند.
بی رنگ شدن مردم و جامعه در بازی های رایانه ای:
در این بازی ها کودک تنهاست واحساسی از جامعه ومردم وجود ندارد.
در جهان پرزد و خورد بازی او باید شلیک کند وبکشد تا زنده بماند وگر ن
ه مورد اصابت سلاح قرار گرفته نابود می شود واز دور مسابقه خارج می گردد.
گیم نت
گیم نت ها عمو ما مکان های بازی مجازی کودکان و نوجوانان هستند.
طی تحقیقی که انجام شده این نتایج به دست آمده است:
اغلب مشتریان گیم نت بین رده سنی 8 تا 20 ساله هستند
مبلغ صرف شده برای هر بازی در هر ساعت بین هشت هزار الی چهار هزار ریال است
زمان صرف شده توسط نوجوانان و جوانان بطور متوسط سی الی چهل ساعت در هفته است.
مضامین اغلب بازی ها خشونت و ترویج یهودیت است
تبعات مخرب بازی های رایانهای در نوجوانان وجوانان
اعتیاد به بازی.
پر خاشگری واضطراب
شرط بندی در بازی وقمار.
کم شدن علاقه به فعالیت های بدنی.
گوشه گیری وانزوا.
آثار منفی رویبینایی وپوست در اثر تماس با اشعه سا طع شده از صفحه نمایش به مدت طولانی.
فرار از مدرسه وصرف پول تغذیه برای بازی و احیانا اقدام به سرقت جهت کسب پول برای بازی.
کلمات کلیدی: