سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
انا مجنون الحسین علیه السلام
درباره



انا مجنون الحسین علیه السلام

وضعیت من در یاهـو
مجنون الحسین(ع)
حسین (ع) به ما آموخت چگونه به اصول گردن نهیم و چگونه پاسداری کنیم . و به ما آموخت چگونه عقیده را مقدس بداریم و چگونه از آن به دفاع برخیزیم. و...
آهنگ وبلاگ

رازی نهفته در عصمت معصومان

راز عصمت

علاوه بر پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام، مردم عادی نیز با تهذیب نفس می‌توانند به عصمت دست یازند.

این عصمت به سه صورت شکل می‌گیرد:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/3/25:: 6:7 عصر     |     () نظر

ارزش صلوات بر حضرت فاطمه(علیهاالسلام)

حضرت زهرا

یکى از عبادت‎هاى دینى درود و صلوات فرستادن بر حضرت ختمى مرتبت و اهل بیت معصوم آن حضرت است. این عبادت ریشه قرآنى دارد و خداوند متعال در قرآن به آن دستور داده است. «ان الله و ملائکته یصلون على النبى یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما.» (1)

در روایتى از پیامبر(صلى الله علیه و آله) آمده است که درود فرستادن بر حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) آثار معنوى بالایى دارد و در قیامت ‏شایستگى الحاق به پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) را براى انسان فراهم مى‏کند. پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمود: «یا فاطمة من صلى علیک غفر الله له، و الحقه بى حیث کنت من الجنة؛ اى فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را مى‏آمرزد و در هر جاى بهشت که باشم وى را به من ملحق سازد.»

کیفیت صلوات بر حضرت زهرا(علیهاالسلام) چنین است:

«اللهم صل على فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک.» 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/3/25:: 6:5 عصر     |     () نظر

بشارت بهشت بر شیعیان حضرت زهرا(علیهاالسلام)<\/h1>
ولادت حضرت زهراعلیهاالسلام

همانطور که رسول اکرم به شیعیان امیرالمؤمنین و فرزندان معصومش(علیهم السلام) بشارت بهشت را داده است و در منقبت و عظمت مقام آنان مطالبى بیان داشته‏اند، نسبت به شیعیان حضرت زهرا (علیهاالسلام) نیز دقیقا با ذکر همان مناقب مژده‏ى بهشت داده‏اند.

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/3/25:: 6:2 عصر     |     () نظر

ویژه نامه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)گلچین مولودی ولادت حضرت حضرت زهرا (س)  از مداحان اهل بیت علیهم السلام : حاج محمود کریمی - حاج محمد رضا طاهری - حاج سعید حدادیان  - سید مهدی میرداماد - سید مجید بنی فاطمه - حسین سیب سرخی - حاج احمدی واعظی - جواد مقدم - سید علی مومنی و حاج مهدی مختاری  با پسوند MP3 با قابلیت اجرا در تلفن های همراه

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/3/25:: 5:44 عصر     |     () نظر

خشم فاطمه (سلام الله علیها)

دفعتاً خبر آمد که فدک از دست رفت و این براى شما بانوى من که تازه داغ غصب خلافت دیده بودید، کم غمى نبود.

کارگزاران شما هراسان آمدند و گفتند:

ــ خلیفه ما را از فدک بیرون کرد و افراد خود را در آنجا گماشت.

شما در بستر بیمارى بودید. رنگ رویتان زرد بود و دستهایتان هنوز می‌لرزید، فروغ نگاهتان رفته بود و دور چشمانتان به کبودى نشسته بود.

از هماندم که عمر در را بر پهلوى شما شکست و جان کودک همراهتان را گرفت و شما فریاد زدید:

ــ فضه مرا دریاب!

من فهمیدم که کار تمام است و شده است آنچه نباید بشود. شما مضطر و مضطرب از بستر بیمارى جهیدید و گفتید:

ــ چرا؟!!

و شنیدید:

ــ فدک را هم غصب کردند، به نفع حکومت غصبى

منبع سایت تبیان



نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/2/17:: 4:40 عصر     |     () نظر

آتش ظلم بر خانه وحى

من هم مثل شما تعجب کردم وقتى که دیدم عده‌اى زن پشت در خانه جمع شده‌اند.

شما به من فرمودید:

ــ اسماء! ببین چه خبر است.

من رفتم و خبر آوردم که:

ــ عده‌اى از زنان مهاجر و انصار به عیادت شما آمده‌اند.

من می‌دانستم که دل مبارکتان از هر چه مهاجر و انصار، خون است اما هم می‌دانستم که کرامت شما میهمان را از در خانه نمی‌راند، اگر چه میهمان، جفاکار و خیانت‌پیشه باشد.

این بود که گفتم داخل شوند. عده‌شان زیاد بود. وقتى دور بستر شما را گرفتند. اتاق کاملاً پر شد. آدمى دراین چهار روز عمر چه چیزهاى غریبى که نمی‌بیند. آن از ملاقات عمر و ابوبکر و این هم از عیادت زنان مهاجر و انصار.

پیکر را غرق زخم می‌کنند و می‌آیند به عیادت زخمى!

نشتر بر جگر فرو می‌برند و بعد، از حال و روز جراحت سؤال می‌کنند.

کاش بیایند براى زخم زدن، لااقل جاى سالم را برمی‌گزینند. می‌آیند به عنوان مرهم گذاشتن و درست بر روى زخم می‌نشینند.



نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/2/17:: 4:34 عصر     |     () نظر

سقیفه و خیانت

غم به جراحت می‌ماند، یکباره می‌آید اما رفتنش، التیام یافتنش و خوب شدنش با خداست. و در این میانه، نمک روى زخم و استخوان لاى زخم و زخم بر زخم، حکایتى دیگر است. حکایتى که نه می‌شود گفت و نه می‌توان نهفت.

حکایت آتشى که می‌سوزاند، خاکستر می‌کند اما دود ندارد، یا نباید داشته باشد.

مرگ پیامبر براى تو تنها مرگ یک پدر نبود، حتى مرگ یک پیامبر نبود، مرگ پیام بود، مرگ شمع نبود، مرگ روشنى بود.

آنکه گفت «حَسْبُنا کِتابَ الله» کتاب خدا را نمی‌شناخت، نمی‌دانست که یکى از دو ثقل به تنهایى، آفرینش را واژگون می‌کند، نمی‌فهمید که با یک بال نه تنها نمی‌توان پرید که یک بال، وبال گردن می‌شود و امکان راه رفتن بطئى را هم از انسان سلب می‌کند.

و نه او که مردم هم نفهمیدند که کتاب بدون امام، کتاب نیست، کاغذ و نوشته‌اى است بی‌روح و جان و نفهمیدند که قبله بدون امام قبله نیست و کعبه بدون امام سنگ و خاک است و قرآن بدون امام، خانة بی‌صاحبخانه است.

هرکس به خانة بی‌صاحبخانه، به میهمانى برود، به یقین گرسنه برمی‌گردد. مگر آنکه خیال چپاول داشته باشد و قصد غصب کرده باشد یا کودک و سفیه و مجنون باشد.

تو در مرگ رسول، هدم رساله را می‌دیدى و در مرگ پیامبر نابودى پیام را.

و حق با تو بود، آنجا که تو ایستاده‌ بودى، همه چیز پیدا بود. تو از حوادث گذشته و آینده خبر می‌دادى، انگار که همه را پیش چشم دارى.

خداوند آنچه را که به پیامبر و پدر داده بود، به تو نیز داده بود، جز رسالت و امامت.

تو یکبار در پیش پدر آنچنان از عرش و کرسى و ماضى و مستقبل سخن گفتى که پدر شگفت زده به نزد پیامبر شتافت و پاسخ شنید.

منبع سایت تبیان



نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/2/17:: 4:32 عصر     |     () نظر

عشق یعنی

فاطمه بود و حسن

عشق یعنی

راه خانه گم کنی

عشق یعنی

در خفا ناله کنی

عشق یعنی

درد را پنهان کنی

آغاز دهه اول فاطمیه را به همه دوستان عزیز تسلیت می گم.

یا زهرا(س) 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 88/2/17:: 4:23 عصر     |     () نظر
حضرت امام صادق علیه‏السلام  در مورد علت شهادت فاطمه (س)
  میفرمایند:
سبب شهادت فاطمه این بود که قُنفذ (غلام خلیفه دوم) با غلاف
شمشیراو را زده وبچه ‏اش راکشت ومادرم ازاین جهت به بستربیمارىافتاد
.
مؤلّف گوید: نیز از سُلَیم بن قیس نقل شده: که عمر بن خطاب(لعنةالله) در
یکسال نصف حقوق همه‏ى کارگزارانش را به عنوان غرامت(و کمبود بودجه و
مالیات) برداشت،ولى حقوق قنفذ را به طور کامل پرداخت،سُلَیم مى‏گوید به
مسجد رسول خدا(ص)رفتم گروهى رادیدم درگوشه‏اى نشسته ‏اند،همه‏ ى
آنها  از  بنی ‏هاشم  بودند ،جز سلمان و ابوذر و مقداد ومحمد بن ابی ‏بکر و
عمر
بن ابی‏ سلمه و قیس بن سعد بن عُباده، در این جلسه، عباس (عموى
پیامبر)  به على (ع) گفت: «چرا عمر (لعنةالله) مانند همه ‏ى کارگزارانش، از
حقوق«قُنفذ»چیزى نکاست؟
 حضرت على (ع) به اطراف خود نگاه کرد و سپس قطرات اشک از چشمانش
  سرازیر شد، آنگاه در پاسخ عباس فرمود:
شَکَّرَ لَهُ ضَرْبَةً ضَرَبَها فاطِمَةَ بِالسَّوْطِ فَماتَتْ وَ فی عَضُدِها اَثَرهُ کَاَنَّهُ الدُّمْلُجْ
«حقوق قفنذ را کم نکرد، تا از او تشکّر نماید بخاطر ضربت تازیانه ‏اى که او بر
  فاطمه (س) نواخته بود، که وقتى فاطمه (س) از دنیا رفت، اثر آن تازیانه در بازوى او وجود داشت و همانند بازوبند، نمایان بود».
 
منبع: سایت علمدار

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 87/3/17:: 7:43 عصر     |     () نظر
نمایش تصویر در وضیعت عادی    نمایش تصویر در وضیعت عادی    دانلود تصویراول  دانلودتصویردوم                                                                                              
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجنون الحسین(ع) 87/3/17:: 7:2 عصر     |     () نظر
   1   2      >


انجمن علمی تفریحی فورآل